Pand Hubertine Stichting

Stichting voor het verstrekken van financiële bijdragen voor geneeskundige hulp, verpleging, medicamenten etc.

Verplichte ANBI-informatie

Per 1 januari 2014 zijn ANBI-instellingen verplicht op grond van fiscale wetgeving verplicht op hun website een aantal zaken te vermelden. Op deze pagina vindt u deze informatie voor de Hubertine Stichting.

Naam- en adresgegevens

RSIN-nummer 4102381
Naam Hubertine Stichting
Postadres Wirdumerdijk 18
  8911 CD  LEEUWARDEN
E-mail info@dgleeuwarden.org

Doelstelling volgens de regelgeving van de instelling

Het verstrekken van financiële bijdragen voor geneeskundige hulp, verpleging, medicamenten etc. alles in de meest ruime zin, aan personen van alle gezindten zowel in als buiten Leeuwarden die, naar het oordeel van het bestuur van de stichting, daarvoor in aanmerking komen.

Hoofdlijnen van het actuele beleidsplan

De stichting tracht het hiervoor genoemde doel te bereiken door jaarlijks op basis van de eventueel aangepaste begroting de doelen vast te stellen waaraan zal worden geschonken.

Het is mogelijk tussentijds uitkeringen te doen indien het bestuur dit nodig acht. Hierbij mag niet de begrote ruimte voor het doen van uitkeringen overschreden worden. De inkomsten van de stichting bestaan uit de huuropbrengsten van het pand Naauw 2 en uit de opbrengsten van beleggingen/spaartegoeden. Er wordt niet op andere wijze actief geld geworven.

Het vermogen van de stichting wordt zodanig beheerd dat enerzijds het pand in goede staat blijft verkeren (om dit mogelijk te maken moet voldoende voor onderhoud worden gereserveerd) en anderzijds de gelden op niet-speculatieve wijze worden belegd met een zekere voorkeur voor “groene” beleggingen.

Van het begrote resultaat vóór uitkeringen wordt in ieder geval een/vijfde gedeelte worden afgedragen aan de Doopsgezinde Gemeente te Leeuwarden ter vrije beschikking. Van het overige vier/vijfde gedeelte wordt de helft besteed aan de hiervoor bepaalde doelen.

Conform de statuten moet de andere helft aan het eigen vermogen worden toegevoegd, zodat ook in de toekomst geld beschikbaar blijft voor het verwezenlijken van de doelstelling. Indien na afloop van het kalenderjaar blijkt dat het voor uitkeringen beschikbare deel niet volledig is uitgegeven, blijft dit overschot gereserveerd voor uitkeringen aan de hiervoor bepaalde doelen.

Actueel verslag activiteiten

De in 2022 ondersteunde projecten vindt u hier.

Bestuurssamenstelling

De bestuurders ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden.

Staat van baten en lasten

Omdat de Hubertine Stichting niet niet actief geld of goederen werft onder derden en het aan haar ter beschikking staande vermogen of de opbrengsten daarvan uitsluitend of nagenoeg uitsluitend worden besteed aan de doelstelling (zuiver vermogensfonds) hoeft alleen de staat van baten en lasten met een toelichting te worden gepubliceerd.

U vindt deze staat van baten lasten door op deze link te klikken.

Voorgenomen bestedingen

De bestedingen zijn afhankelijk van het beschikbare budget en de ontvangen subsidieverzoeken. Op dit moment zijn er geen speciale aanvragen.